Робота з базою даних WordPress через phpMyAdmin

Привіт:) У цьому пості покажу, як працювати з базою даних WordPress у phpMyadmin — безкоштовним веб-додатком для зручного керування базами даних.

Що таке база даних і навіщо потрібна WordPress'у

У ній ВордПрес зберігає налаштування сайту, віджетів, вміст записів і сторінок, структуру категорій і тегів, опції тем і плагінів. WordPress сам з'єднується з БД та виконує всі ці операції. Але іноді буває потрібно працювати з базою самому користувачеві безпосередньо. Наприклад, для перенесення сайту на інший хостинг, при зміні доменного імені, очищення сміття, створення резервної копії та відновлення з неї.

Зазвичай використовується СУБД MySQL. Для роботи з нею існує безкоштовна та зручна утиліта з графічним інтерфейсом — phpMyAdmin.

до змісту ↑

Робота з phpMyAdmin WordPress на хостингу

За замовчуванням встановлена на більшості хостингів і має всі необхідні інструменти для прямої взаємодії з базою даних.

Як відкрити

  1. Зайдіть у панель керування хостингу.
Зазвичай цього використовують графічні оболонки cPanel чи ISPmanager.
  1. Знайдіть та перейдіть до розділу налаштувань, пов'язаного з базами даних. Наприклад, для cPanel:
  1. Клікніть phpMyAdmin.
Для доступу може знадобитися ввести логін та пароль. Вони створюються, коли створюється база даних.
до змісту ↑

Як зайти у базу даних

У лівій частині екрану оберіть базу даних. У результаті будуть показані усі її таблиці.

до змісту ↑

Робота з базою даних

За замовчуванням відкривається вкладка Структура. Вона відображає схему бази даних, тобто. її таблиці. У прикладі видно, що є 12 таблиць. Кожна з них містить записи, які зберігають дані WordPress-сайту.

На цій вкладці до таблиць можна застосувати основні операції:

  • перегляд та зміна вмісту/структури полів;
  • пошук;
  • вставка запису;
  • очищення та повне видалення;
  • оптимізація;
  • перевірка цілісності.
до змісту ↑

Виконання свого SQL-запиту

Іноді потрібно виконати свій SQL-запит, який щось зробить із даними бази. Наприклад, очистити непотрібні дані, змінити ім'я користувача, його електронну пошту або пароль. Для цього:

  1. Перейдіть на вкладку SQL.
  2. Вставте запит.
  3. Натисніть кнопку Виконати.
до змісту ↑

Пошук

Якщо потрібно щось знайти у базі:

  1. Відкрийте вкладку Пошук.
  2. Введіть фразу для пошуку.
  3. Оберіть таблиці.
  4. Клацніть Виконати.
до змісту ↑

Створення резервної копії

Щоб швидко створити повну резервну копію бази даних:

  1. Перейдіть на вкладку Експорт.
  2. Натисніть Експорт.
  1. Збережіть файл із дампом бази на локальному комп'ютері.
до змісту ↑

Відновлення із резервної копії

  1. Використовуйте Імпорт.
  2. Натисніть Огляд...
  3. Вкажіть адресу локального дампу.
  4. Клацніть Імпорт.
до змісту ↑

Оптимізація таблиць

Ця операція потрібна, якщо часто додаються/видаляються записи. Оптимізація видаляє "порожні" ключі, прискорюючи операції вибірки.

Для цього:

  1. У лівому вікні виберіть потрібну базу даних.
  2. У правому перейдіть на вкладку Структура та позначте таблиці для прискорення. Зазвичай я натискаю кнопку Позначити все.
  3. У списку операцій нижче оберіть Оптимізувати таблицю.
до змісту ↑

Редагування запису бази даних

Якщо потрібно відредагувати якесь значення у базі:

  1. У лівому вікні відкрийте потрібну таблицю.
  2. У правому оберіть рядок (запис), у комірці якого потрібно внести зміни та клацніть на посилання Редагувати.
  3. Внесіть необхідні зміни.
  4. Внизу клацніть по кнопці Виконати.

Михайло Петров
Михайло Петров

Мене звати Михайло. Я — WordPress-розробник. Створюю візитки, корпоративні сайти, блоги на WordPress.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *