Налаштування WordPress після встановлення: покрокова інструкція
Привіт:) У цій статті крок за кроком покажу, як виконується базове налаштування WordPress одразу після встановлення. Розберу необхідні та важливі кроки, які необхідно пройти для правильної роботи сайту та зручного керування ним.
- Базові налаштування WordPress
- Загальне
- Написання
- Читання
- Обговорення
- Медіафайли
- Постійні посилання
- Конфіденційність
- Створення меню
- Встановлення та налаштування теми
- Виведення меню
- Завантаження favicon та логотипу
- Виведення віджетів
- Встановлення плагінів
- Форма зворотного зв'язку
- Посилення безпеки сайту
- Робота з користувачами
- XML-карта
Базові налаштування WordPress
Це найважливіші та необхідні налаштування, які слід виконати відразу.
Після встановлення нової копії ВордПрес перейдіть в панель адміністрування. До неї можна потрапити за однією з адрес:
site.com/wp-admin
site.com/wp-login.php
Загальне
Відкрийте Налаштування > Загальне.
Тут потрібно задати назву та опис сайту, URL-адресу, e-mail та інші параметри. Коротко розберу для чого потрібний кожен із них.
- Назва сайту та Ключова фраза. Вони формують заголовок (
<title>
) головної сторінки. Відображаються в браузері та пошуковій видачі (сніпетах). Ключова фраза (або опис) також додається до заголовка та інших сторінок. У першому параметрі зазвичай зазначають назву сайту (наприклад, для цього блогу: "petrov.net.ua"). Другий коротко описує призначення ресурсу ("Блог IT-шника"). - Адреса WordPress (URL) та Адреса сайту (URL). Зазвичай містять однакове значення у вигляді повної адреси сайту, включаючи протокол.
- Адміністративна email адреса. Поштова скринька, на яку будуть надходити всі повідомлення сайту (про доступні оновлення, нові коментарі, про помилки, повідомлення з контактних форм). Також ця адреса використовується для відновлення доступу до адмін-частини.
- Членство. Якщо активувати, відвідувачі зможуть реєструватися на сайті. На сторінці входу з'явиться посилання Зареєструватись.
- Роль нового користувача за замовчуванням. Права за замовчуванням, які видаються під час реєстрації нового користувача. Опція працює, якщо активний попередній параметр.
- Мова сайту. Інтерфейс адмін-панелі та текстові елементи користувацької частини сайту відображатимуться вибраною тут мовою.
- Часовий пояс. Від цього параметру залежить дата та час на всьому сайті. Зазвичай вибирається пояс, на який орієнтована основна аудиторія ресурсу.
- Формат дати та Формат часу. Оберіть зручні формати.
- Тиждень починається з. Значення впливає лише на внутрішні лічильники у темі та плагінах. Наприклад, для України, — "
Понеділок
".
Написання
Перейдіть Налаштування > Написання.
Тут важливою є опція Категорія записів за замовчуванням. У ній задається категорія (рубрика), яка виставляється за замовчуванням під час створення запису. У редакторі це значення можна змінити.
Інші налаштування рекомендую залишити як є.
до змісту ↑Читання
В адмін-розділі Налаштування > Читання можна встановити:
- що виводити на головній сторінці та в RSS-стрічці,
- дозволити чи заборонити індексувати сторінки ресурсу пошуковими системами.
Якщо потрібно, щоб на вашому блозі при вході на сайт виводилися нові публікації, в опції Ваша домашня сторінка відображає оберіть значення Ваші останні записи. Докладніше про те, як створити статичну головну сторінку в WordPress.
Відображати не більше. Якщо вибрано режим виведення на головну останніх записів (за замовчуванням першими йдуть найновіші за датою публікації), цим налаштуванням можна задати їх кількість на кожній сторінці. Якщо постів більше, з'явиться пагінація.
Канали новин показують останні. Тут задається кількість статей у RSS-стрічці. Більше детально див. "Як налаштувати RSS-стрічку WordPress".
Для кожної статті в RSS-стрічці відображати. Для кожної статті у Feed-стрічці можна відображати весь вміст або анонс (кілька перших слів).
Видимість для пошукових систем. Остання опція, яка забороняє або дозволяє пошуковим роботам індексувати сторінки сайту. Якщо заборонити, то для всіх сторінок буде додано директиву
<meta name='robots' content='noindex,nofollow' />
до змісту ↑Обговорення
Цей розділ відповідає за коментування.
Для початку всі опції рекомендую залишити як є, окрім деяких (якщо не хочете отримувати СПАМ та мати непотрібні зовнішні посилання у коментарях).
Приберіть галочку навпроти:
- Намагатися оповістити блоги, що згадуються в статті,
- Дозволити оповіщення з інших блогів (сповіщення і зворотні посилання) для нових записів,
- Автор повинен мати раніше схвалений коментар.
Поставте галочку напроти:
- Коментар мусить бути схвалений вручну.
Медіафайли
Секція містить налаштування зображень, відео та всіх медіафайлів, які будуть завантажені та використовуватися у вашому проекті.
Тут для початку рекомендую залишити все як є. Параметри за замовчуванням виставлені оптимально.
до змісту ↑Постійні посилання
У розділі налаштовуються постійні URL-адреси записів та сторінок WordPress-сайту.
Що це таке, навіщо потрібно і як працює докладно описано в матеріалі "Як налаштувати постійні посилання у WordPress".
до змісту ↑Конфіденційність
Тут можна створити сторінку з політикою конфіденційності.
Зазвичай, це інформація про зберігання даних користувачів на сайті (наприклад, на цьому сайті). Зазвичай відвідувачі її не читають. Потрібна, щоби не мати проблем на законодавчому рівні. Також пошукові системи, для правильного індексування сайту, можуть вимагати створення такої сторінки та виведення її в меню.
до змісту ↑Створення меню
Зупинятись на цьому не буду, тому що роботу з навігацією описав у пості Як створити меню у WordPress.
Встановлення та налаштування теми
На цьому етапі вже можна встановлювати та налаштовувати вибрану тему.
Виведення меню
Окрім налаштування блоків оформлення у темі, потрібно вивести створене меню. Для цього використовуйте адмін-розділ Вигляд > Меню. Оберіть меню та вкажіть місце, де буде відображатися навігація.
до змісту ↑Завантаження favicon та логотипу
Ще один важливий крок налаштування WordPress після встановлення — завантаження фавікону та лого. Зазвичай це робиться у адмін-розділі Вигляд > Налаштувати > Ідентичність сайту.
до змісту ↑Виведення віджетів
Для роботи з віджетами є окремий розділ в адмін-панелі — Вигляд > Віджети.
Починаючи із WordPress 5.0, за замовчуванням віджетами керує редактор Gutenberg. Віджет додається аналогічно блоку контенту.
У старому варіанті адмін-розділу Віджети у лівій частині екрану знаходився список доступних у системі віджетів. У правій — віджетні області на сайті, в які можна вставити віджет. Наприклад, сайдбар (бічна панель), шапка, підвал.
Щоб вставити віджет, потрібно було:
- у лівій частині вибрати потрібний віджет;
- перетягнути його у праву частину, в бажану область виведення;
- задати заголовок та виконати налаштування;
- натиснути Зберегти.
/**
* Disable Gutenberg in Widgets
*/
add_filter( 'gutenberg_use_widgets_block_editor', '__return_false' );
add_filter( 'use_widgets_block_editor', '__return_false' );
до змісту ↑Встановлення плагінів
Після налаштування зовнішнього вигляду можна розширювати функціонал сайту. Для цього використовують плагіни.
Форма зворотного зв'язку
Для зв'язку відвідувачів з адміністрацією ресурсу раджу подумати про контактну форму. Для цього рекомендую подивитися у бік плагінів
- Contact Form 7 (потужний інструмент, але створює велике навантаження на ресурси хостингу);
- WPForms Lite (має менше налаштувань та можливостей, але виграє за швидкістю).
Посилення безпеки сайту
Нова копія ВордПрес досить захищена та має високу ступінь безпеки. Ситуація змінюється зі встановленням нових тем, плагінів і додаванням PHP- та JS-коду користувачем. Наприклад, скрипти деяких доповнень містять помилки, які можуть призвести до порушення безпеки та роботи ресурсу.
Для WordPress є чудові інструменти, які допоможуть власникам ресурсів посилити їхню безпеку:
- Wordfence Security,
- Sucuri Security.
Робота з користувачами
XML-карта
Це список URL-адрес всіх опублікованих на сайті матеріалів у форматі XML. Допомагає пошуковим системам швидше знаходити сторінки та записи, а також пришвидшує частоту їхнього оновлення. Вказує пошукову роботу, що індексувати насамперед.