Як налаштувати постійні посилання у WordPress

Привіт:) У цьому пості покажу налаштування постійних посилань WordPress. Детально розберу, що це таке, навіщо потрібні, чому важливі та як з ними працювати.

Що таке постійні посилання

Це постійні URL-адреси записів та сторінок ВордПрес-сайту. Наприклад, постійне посилання на пост, який ви зараз читаєте:

https://petrov.net.ua/set-up-permalinks-in-wordpress/

Постійні посилання — один із ключових параметрів будь-якого блогу WordPress, який потрібно встановити одразу після запуску сайту.

Потрібні для покращення зручності використання ресурсу. За цією частиною веб-адреси відвідувачі повинні зрозуміти про що йдеться, не переглядаючи вміст сторінки або публікації.

до змісту ↑

Роль постійних посилань

  • Відіграють ключову роль у SEO-оптимізації вашого сайту.
  • Google використовує їх під час індексування вмісту на веб-ресурсі.
  • Відвідувачі використовують їх для зворотного посилання на ваш сайт, що допомагає останньому зайняти вищу позицію в результатах пошуку.
  • Зручні, щоб ділитися контентом у соціальних мережах.

Постійні посилання у ВордПрес

За умовчанням WordPress використовує структуру постійних посилань, не оптимізовану для СЕО. Вони виглядають приблизно так:

https://site.com/?p=123

Число 123 — це унікальний ідентифікатор (ID), який система автоматично надає цій конкретній публікації, щоб зберігати її в базі даних. Так, пошукові роботи "побачать" і обійдуть такі сторінки, а пошукові алгоритми проіндексують їхній контент. Але така URL-адреса некоректна з погляду SEO. Вона не описує, який контент пропонує сторінка. Таким постом користувачі не дуже захочуть поділитись з іншими.

Якщо URL-адреса містить релевантні слова, це дає користувачам і пошуковим системам більше інформації про сторінку, ніж будь-який ідентифікатор або параметр.

до змісту ↑

Як змінити постійні посилання у WordPress

Для цього відкрийте адмін-розділ Налаштування > Постійні посилання.

до змісту ↑

Структура постійних посилань — шаблони та теги

Система пропонує обрати один із попередньо встановлених шаблонів. Ви можете вказати назву посту, його дату, ID, рубрику або автора.

Я рекомендую обрати варіант Назва запису або тег /%postname%/ після адреси домену. У результаті всі записи вашого блогу виглядатимуть так:

https://site.com/post-name/

І ось чому. Справа в тому, що цей шаблон має лише потрібну інформацію — назву посту. Його можна будь-якої миті змінити в редакторі.

Дата та час в URL-адресі заважають відвідувачам читати старий контент. Будь-яка дата рано чи пізно матиме вигляд застарілої інформації, незважаючи на те, що вона може бути актуальною завжди.

Присутність категорії в постійному посиланні, з одного боку, точніше вказує на вміст статті. Але якщо власник сайту вирішить змінити назву рубрики, видалити її або віднести публікацію до іншої категорії? В результаті URL посту зміниться. Залишається 2 варіанти: чекати поки пошукова система видалить старе та проіндексує нове посилання або зробити редирект на нову адресу. А якщо таких сторінок буде 100 чи більше?

Назва посту буде оптимальним варіантом.

Щоб зміни набули чинності, натисніть кнопку Зберегти зміни.

до змісту ↑

Префікси (основи) рубрик та тегів

За замовчуванням для категорій використовується префікс "category". Наприклад, архів категорії music матиме адресу:

https://site.com/category/music/

Аналогічно для списку записів за тегом:

https://site.com/tag/luciano-pavarotti/

Тут уже додався префікс "tag".

Взагалі, префікси для категорій і тегів потрібні щоб розрізняти ці два поняття. Для WordPress це дві різні таксономії, які використовуються для зручного сортування записів.

Ці зміни можна змінити. Для цього перейдіть до Налаштування > Постійні посилання та в розділі Необов'язково змініть необхідні префікси (або основи).

Не забудьте зберегти зміни.

до змісту ↑

Налаштування постійних посилань за допомогою плагінів

Ще один спосіб змінювати постійні посилання — використовувати плагіни.

  • Custom Permalinks дозволить встановити довільну URL-адресу будь-якої категорії або тегу. Підтримує перенаправлення (редиректи), тому старі посилання, як і раніше, будуть працювати.
  • Permalink Manager Lite, окрім стандартних типів записів та таксономій, підтримує довільні. Також працює з WooCommerce та Yoast SEO.
до змісту ↑

Як зробити постійні посилання латиницею

Якщо в адмін-розділі Налаштування > Загальне, в опції Мова сайту, ви оберете Українську і будете у назвах постів писати теж українською, то й постійні посилання будуть цією мовою. Наприклад, адреса цієї статті у рядку браузера буде такою:

https://petrov.net.ua/як-налаштувати-постійні-посилання-у-WordPress/

Якщо скопіювати це посилання та вставити в інше місце, то отримайте

https://petrov.net.ua/%d1%8f%d0%ba-%d0%bd%d0%b0%d0%bb%d0%b0%d1%88%d1%82%d1%83%d0%b2%d0%b0%d1%82%d0%b8-%d0%bf%d0%be%d1%81%d1%82%d1%96%d0%b9%d0%bd%d1%96-%d0%bf%d0%be%d1%81%d0%b8%d0%bb%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d1%83-wordpress/

Технічно постійне посилання може містити лише літери латинського алфавіту, цифри та деякі символи. Всі інші символи, включаючи кириличні літери, кодуються і можуть виглядати як %d1%8f%d0%ba. Тому зазвичай в URL-адресах використовують латиницю, щоб уникати ускладнень для користувачів.

до змісту ↑

Плагін Cyr-To-Lat

Cyr-To-Lat (https://wordpress.org/plugins/cyr2lat/) — безкоштовне рішення, яке перетворює кирилицю в заголовках постів, сторінок, назв таксономій і файлів вкладень на латинь. Це називається транслітерацією.

Модуль починає працювати вже після встановлення та активації.

У ньому можна змінювати правила заміни транслітерації. Для цього перейдіть до адмін-меню Налаштування > Cyr To Lat, виберіть таблицю заміни та вкажіть для потрібного символу кириличну заміну. Після змін натисніть кнопку Зберегти зміни.

У результаті під час створення запису, сторінки або завантаження медіафайлу їх назви буде замінено відповідно до вибраних правил транслітерації.

Щоб зробити транслітерацію для старих постів, сторінок та медіафайлів, на сторінці налаштувань відкрийте вкладку Перетворювач і натисніть Конвертувати існуючі посилання.

до змісту ↑

Якщо не працюють постійні посилання (помилка 404)

Іноді постійні посилання можуть не працювати. Доказом цього може бути помилка 404, що такої сторінки не існує. Ось що робити, якщо це станеться.

Постійні посилання не працюють після реєстрації нового типу запису

Без паніки! Це відбувається тому, що WP просто ще "не знає", що новий (користувацький) тип записів або таксономія були додані. Просто перейдіть до Налаштування > Постійні посилання та натисніть Зберегти зміни.

Якщо постійні посилання поводяться не так, як потрібно

Для цього дотримуйтесь цих порад.

  • Переконайтеся, що в браузері правильно ввели URL-адресу.
  • Відкрийте вказаний вище адмін-розділ і перевірте налаштування. Переконайтеся, що нічого не пропустили та використали правильний синтаксис.
  • Очистіть кеш, якщо використовується плагін кешування. Іноді кешування може перешкодити зміні посилань. Якщо ви змінили налаштування посилань, у вас можуть бути ще застарілі посилання у контенті. Відредагуйте їх або налаштуйте перенаправлення.
  • Перевірте, чи не змінили вручну префікси для рубрик або міток.
  • Якщо працює модуль редиректів, перегляньте всі налаштовані в ньому перенаправлення (редиректи).
  • Якщо встановлені розширення, які впливають на типи записів або посилання, спробуйте вимкнути їх і подивитися, чи це вирішить проблему.

Михайло Петров
Михайло Петров

Мене звати Михайло. Я — WordPress-розробник. Створюю візитки, корпоративні сайти, блоги на WordPress.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *