


Блог IT-шника
Блог IT-шника
Привіт:) Прикро, коли в один момент втрачаєш результат багатогодинної роботи над сайтом внаслідок випадкової помилки обладнання, атаки хакерів або людського фактора. Щоб убезпечити себе від подібних неприємностей, краще подбати про це заздалегідь. У цьому пості я покажу, як зробити резервну копію сайту WordPress, щоб зберегти свою роботу, якщо щось піде не так у разі непередбаченого збою.
Це створення повної копії сайту з можливістю зберегти її в будь-якому зручному для вас місці. Основне завдання бекапу — швидко повернути сайт у робочий стан.
У випадку ВордПрес рекомендую робити повну резервну копію. Сюди входять 2 основних компоненти: файли вашого ресурсу та його база даних.
У файлах зберігаються:
База даних містить весь контент, коментарі, замовлення інтернет-магазину, логіни та паролі, дані користувачів.
У разі втрати цих даних, ви у будь-який момент зможете відновити їх із заздалегідь зробленої резервної копії.
Тому важливо регулярно виконувати резервне копіювання всього сайту, щоб не втратити цінної інформації.
до змісту ↑
Покажу декілька способів. Усі вони виконують одне й те завдання, але відрізняються реалізацією. Вибирайте той, який найбільше підходить.
Для WordPress є декілька розширень, які весь процес беруть на себе. Від користувача потрібно лише виконати декілька налаштувань.
Це одне з найпростіших та найпопулярніших WP-розширень для створення резервних копій.
Модуль за замовчуванням не виконуватиме жодних дій.
У спливаючому вікні виберіть дані для створення резервної копії. Перша опція відповідає за базу даних, друга — за файли сайту. Насамкінець підтвердіть операцію.
Плагін запустить процес. Якщо не буде помилок, ви побачите повідомлення про його успішне закінчення. У нижній частині сторінки з'явиться список усіх створених копій.
Для кожної резервної копії доступні дії відновлення та видалення.
Щоб відновити із резервної копії, натисніть кнопку Restore та виберіть, що саме необхідно відновити.
У наступному вікні модуль підготує файли для відновлення. По кліку Next та Restore запустить сам процес. Якщо все пройшло без помилок, ви побачите повідомлення про успішне завершення.
Ще один потужний інструмент для повного бекапу. Відмінно підходить при перенесенні цілого сайту з локального комп'ютера на хостинг чи навпаки. Має зрозумілі опції та підійде навіть для новачків. Після встановлення та активації плагіну перейдіть до адмін-меню Duplicator.
Справа натисніть Create New.
У новому вікні вкажіть декілька опцій.
Кнопка Next запустить перевірку файлів та можливість створення резервної копії. Якщо помилок немає, праворуч ви побачите повідомлення зеленого кольору.
Щоб запустити процес, натисніть кнопку Build. Час створення залежить від розміру бази даних та файлів сайту. Наприкінці ви побачите повідомлення про закінчення.
Тут одразу можете завантажити локально резервну копію. Вона складається із 2-х файлів: zip-архів із файлами сайту та базою даних, а також файл installer.php. Останній запускає сам процес відновлення із резервної копії та встановлення сайту.
до змісту ↑utf8mb4_unicode_ci
або utf8mb4_general_ci
.site.com/installer.php
Після активації модуль встановлює свій розклад бекапів за замовчуванням (щоденна копія бази даних та щотижневе резервне копіювання бази даних та файлів).
Завдання можна запустити та видалити. Якщо потрібно змінити, відкрийте Інструменти > Backups, а потім натисніть Settings.
У опціях виберіть що копіювати (файли/базу даних), як часто, час старту, кількість копій, що зберігаються. В останньому налаштуванні вкажіть e-mail, на який надходитиме повідомлення про закінчення резервного копіювання.
Щоб зберегти зміни, натисніть кнопку Done.
Всі наведені нижче способи створення резервної копії сайту WordPress передбачають виконання всіх операцій у ручному режимі.
Завдання: скопіювати всі файли сайту на локальний комп'ютер.
Покажу на прикладі безкоштовного FTP-менеджера FileZilla.
Щоб відновити, у лівому вікні відкрийте папку з резервною копією та перетягніть весь каталог сайту у праве вікно (із заміною).
до змісту ↑Для користувача хостинг надає зручний інструмент адміністрування — панель керування. Часто для цього використовують окремі рішення ISPManager, cPanel або панелі власної розробки.
Покажу на прикладі популярної cPanel.
Залишилося зробити копію бази даних.
У новому вікні з'явиться вікно програми phpMyAdmin із списком усіх баз даних.
Це залежить від того, як часто ви додаєте новий контент. Якщо вносите зміни, встановлюєте нові плагіни або щодня додаєте публікації, резервні копії повинні виконуватися частіше. Відмінне практичне правило — створювати як мінімум одну резервну копію щодня.
Крім того, незалежно від частоти бекапу, перед внесенням серйозних змін на сайті я рекомендую обов'язково створювати повну резервну копію. Це потрібно для відновлення роботи сайту у разі помилки.