Як виправити помилку сервера 500 у WordPress

Привіт:) Перебої у роботі сайту — це недовіра користувачів та зниження пошукової видачі. Тому завжди слід стежити, щоб ресурс стабільно працював. У цьому матеріалі розберу причини та способи вирішення помилки 500 WordPress.

Чому може виникати помилка 500 у WordPress (Internal Server Error)

Це внутрішній збій сервера, який відбувається через:

  • неправильну роботу програмної або апаратної частини обладнання,
  • неправильну конфігурацію на стороні сайту,
  • після перенесення з локального сервера на хостинг,
  • під час встановлення WordPress-плагіну або шаблону.

Де і коли може з'являтися

Візуально її можна спостерігати у частині користувача блогу і в логах помилок сервера. Зазвичай логування ведеться на хостингу. Також його можна увімкнути на боці ресурсу.

Як у ВордПрес виправити внутрішню помилку сервера 500

Причин її появи є декілька, а тому й рішення різні. Покажу найчастіші з них та запропоную робочі методи як виправити.

Відновіть із резервної копії

Це моя перша порада і найшвидше рішення. Це дозволить швидко відновити сайт у робочий стан.

Збільшіть розмір пам'яті для PHP-скриптів

Часто поява бага 500 виникає через брак виділеної оперативної пам'яті, яка потрібна для роботи кожного скрипта. Її обсяг залежить від типу обладнання хостингу (шаред/віртуальний, VDS/VPS або виділений сервер). Якщо під час роботи скрипта закінчується доступна пам'ять, його виконання зазвичай припиняється і з'являється фатальна помилка.

За замовчуванням WordPress автоматично намагається збільшити ліміт пам'яті ПХП, якщо він менший за 64 МБ. Однак, цього буває мало. Щоб надати більше пам'яті для скриптів, скористайтеся одним із варіантів.

до змісту ↑

wp-config.php

Це головний конфігураційний файл WordPress, що знаходиться в корені сайту. Відкрийте його та перед рядком

/* That's all, stop editing! Happy publishing. */

додайте директиву

define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '256M' );

Це збільшить обсяг до 256 мегабайт.

Якщо значення 256 не виправить ситуацію, спробуйте вказати 512 або 1024.

до змісту ↑

php.ini

Ще один варіант — через конфігуратор мови PHP. Знайдіть у ньому код

memory_limit=128M

і встановіть більше значення (наприклад, 256).

Іноді ще допомагає збільшення часу виконання скрипту:
max_execution_time=300

.htaccess

Змініть значення у рядку

php_value memory_limit 256M
Якщо такої конструкції немає, допишіть наприкінці файлу.

Виставте правильні права доступу

Іноді Internal Server Error 500 з'являється, якщо система у якийсь файл не може записати свою службову інформацію.

Для всіх файлів права мають значення 644, для папок — 755.

Для зручної перевірки можете використовувати вбудований файловий менеджер у панелі керування хостингу або FTP-клієнт.
до змісту ↑

Виправте помилки у директивах .htaccess

Спробуйте в корені сайту перейменувати цей файл, потім перейдіть в адмін-панель і в розділі Налаштування > Постійні посилання натисніть кнопку Зберегти зміни (якщо цього не зробити, всі публікації сайту будуть давати помилку 404). Система знову створить .htaccess з параметрами за замовчуванням. Якщо помилка зникла, перегляньте кожну директиву, згадайте що і коли додавали.

до змісту ↑

Перевірте активну тему

Після оновлення або встановлення нової теми також є ймовірність виникнення Internal Server Error 500. Щоб виправити, перейдіть на сервер у папку /wp-content/themes/ і перейменуйте каталог активної теми. Потім увійдіть до адмін-панелі. Система видасть повідомлення, що поточний шаблон пошкоджено, і автоматично вставить WP-тему за замовчуванням.

Перевірте роботу ресурсу. Якщо помилка зникла, то проблема у темі. Спробуйте активувати режим відлагодження ВордПрес і зв'язатися з її розробником, надавши йому перелік помилок сервера.

до змісту ↑

Протестуйте активні плагіни

Також критичний збій може статися через некоректну роботу активного розширення (наприклад, після оновлення або встановлення). Щоб перевірити цю версію, вимкніть усі плагіни. Якщо тепер все добре працює, шукайте, в якому модулі стався збій.

Повторно завантажте файли WordPress

Іноді трапляється так, що потрібний системі файл ядра WordPress може бути змінений або пошкоджений. Вихід один — відновити його.

  1. Завантажте собі на комп'ютер інсталяційний архів з останньою версією ВордПрес з
  1. На сервері замініть (з перезаписом) старі каталоги wp-includes та wp-admin на нові з усім вмістом.
Іноді ще допомагає заміна файлу wp-login.php.
до змісту ↑

Змініть версію PHP

Ще одна можлива причина помилки 500 — несумісність із встановленою версією ПХП.

Деяким скриптам у плагінах/темах потрібна певна версія ПХП. Перевірити це можна інсталяцією іншої версії через панель керування хостингом. Вам доведеться перебрати всі доступні варіанти.

Також можна спробувати відкотити плагін до старої версії.

Увімкніть режим відлагодження WordPress і зв'яжіться з техпідтримкою хостингу

Якщо жоден із способів не працює, увімкніть режим відлагодження WordPress і зверніться у техпідтримку. Можливо, ваш тарифний плагін не дозволяє це зробити.

Elementor та помилка сервера (500 Internal Server Error)

Зазвичай проблема з'являється у редакторі під час спроби зберегти зміни. Ваші правки при цьому не застосовуються, а вікно може просто зависнути. Що робити? У цьому випадку є кілька порад. Після кожного кроку перевіряйте, чи не зник збій.

  • Перезапустіть браузер і відкрийте редактор у режимі Інкогніто.
  • Оновіть PHP, Elementor, WordPress, теми та плагіни до останніх версій.
  • Видаліть, а потім знову встановіть Elementor (див. Як встановити WordPress плагін).
  • Якщо ви використовуєте кеш на сайті, повністю його очистіть та деактивуйте плагін. Також почистіть у налаштуваннях браузера.
  • Спробуйте очистити базу даних від сміття. Наприклад, за допомогою модуля WP-Optimize.
  • Деактивуйте всі розширення (крім Елементор) і вмикайте по одному, доки знову не побачите проблему. Так можна визначити, який плагін працює некоректно.
  • Перейдіть на одну зі стандартних ВордПресс-тем за замовчуванням, щоб виключити збій у шаблоні.
  • Збільшіть ліміт пам'яті PHP (див. вище).
  • Відкрийте в адмін-панелі Elementor > Налаштування, на вкладці Додатково знайдіть опцію Перемкнути метод завантажувача редактора та встановіть значення Увімкнути.
  • У адмін-розділі Налаштування > Постійні посилання збережіть зміни не один раз, а два.
  • Дивіться, що пише лог у режимі відлагодження (debug). Можливо, доведеться звернутися до співробітників технічної підтримки компанії-хостера.

Михайло Петров
Михайло Петров

Мене звати Михайло. Я — WordPress-розробник. Створюю візитки, корпоративні сайти, блоги на WordPress.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *